2018
ETU Cup Wuustwezel (BE)

2017
Op naar 2018
Eindelijk weer lekker kunnen hardlopen
Afsluiting openwaterseizoen

NK junioren Veenendaal
ETU JC Holten
ETU JC Burgas
Update en begin van mijn seizoen
Run2Day

2015
Sportjaaroverzicht 2015
Isaac en Sjefke Janssen Bikes
ETU Catania
Verhuizen, Het rondje eilanden en ETU JC Tiszaujvaros
ETU Burgas en overwinning Stiens
ETU Wenen en nog veel meer
ETU JC Melilla

NK Junioren Weert
ETU Vierzon
NK Survival Wesepe

Dit weekend was het dan zo ver mijn 1e internationale wedstrijd in Vierzon, Frankrijk. Donderdag hebben mijn ouders mij naar Sittard gebracht waarna zij zijn doorgereden naar een camping in Frankrijk, zodat zij zondag konden komen kijken bij mij.

Vrijdag ben ik samen met coach Sander en andere atleten vanuit Sittard naar Vierzon vertrokken. Daar hebben we 's avonds de briefing gehad met aansluitend een pastaparty.

Zaterdag hebben we het zwemparcours gezwommen (780 meter)en het fietsparcours gefietst (20 km). Het zwemparcours was in een rivier met de stroming mee en er stond een harde stroming. Het water was maar 15 graden. Toen we het zwemparcours rustig hadden gezwommen waren we binnen 10 minuten al weer terug .

Het fietsparcours was niet heel technisch maar had wel een klein klimmetje erin zitten.

Toen we terug waren in het hotel konden we de rest van de dag iets voor ons zelf doen.

Zondag was de racedag en we hadden de wekker om 8  uur gezet maar ik was al om 7 uur wakker. Ik had mijn spullen de vorige dag al gepakt. Na het ontbijt zijn Kirsten en ik naar het parcours gefietst. Daar hebben we onze chip , badmust en nummer  opgehaald (de nummers voor op onze fiets en helm hadden we vrijdag al gekregen).

De nummers waren een soort plaktattoo. Sander heeft ze geplakt om te voorkomen dat de nummers verkeert kwamen te zitten. Nadat ik in de wisselzone alles klaar had gezet zijn we rustig naar de start gelopen. Hier heb ik mij warm gedraaid en mijn wetsuit aangedaan.

We kwamen erachter dat het al bijna tijd was en zijn daarna snel het water in gesprongen om er nog geen minuut later weer uit te gaan omdat we werden geroepen om naar de start te komen. Daar werd er gekeken of iedereen er was en werd je 1 voor 1 voorgesteld aan het publiek. Dit was echt super om mee te maken!

Je mocht zelf kiezen waar je ging staan. Ik had nummer 16 dus ik kon nog goed kiezen. Toen iedereen stond was het 'on your marks' en daarna het startsignaal.

Ik had een snelle en een goede duik maar naar een paar slagen kreeg ik bijna geen lucht meer. Dit kwam doordat ik niet goed had ingezwommen in het koude water. Daar heb ik wel even last van gehad waardoor ik achteraan kwam te liggen. Toen ik mijn ademhaling weer onder controle had kon ik beginnen met mijn inhaal race waardoor ik uiteindelijk in de staart van de kopgroep het water uit kwam. Het zwemonderdeel ging al met al dus nog wel goed.

We moesten een brug over rennen en ondertussen de wetsuit half uittrekken en toen ik in de wisselzone binnenkwam moest ik een scherpe bocht maken om bij mijn fiets te komen Daar ben ik gevallen maar ik stond snel op om verder te gaan.  Mijn wetsuit ging makkelijk uit waardoor ik snel mijn fietsbril en helm op kon zetten, fiets pakken en weg gaan. Je moest nog een klein eindje lopen voordat je op de fiets kon springen. Ik kwam achter de kopgroep aan en uiteindelijk kwam ik in een klein groepje. Het tempo ging mij te snel en ik liet me zakken naar een groep die vlak achter ons zat. Hier kon ik het tempo wel bijhouden en we zijn we in de 2e ronde weer bij het 3e groepje gekomen. Het laatste rondje kwam er iemand van de kopgroep bij ons en toen vond ik het tempo weer heel hard gaan maar ik bleef wel bij. Wij reden regelmatig 40 km per uur of zelfs iets meer. Over het fietsen was ik dan ook heel tevreden over mijzelf; ik had niet verwacht dat ik zo goed mee zou kunnen komen.

Voor de streep moesten we weer afstappen en ik voelde gelijk dat het lopen niet lekker ging. In de wissel kreeg ik mijn schoenen moeilijk aan waardoor ik net een groepje miste. Hier zat ik vlak achter maar kon er niet meer bijkomen. De  eerste loopronde moest ik echt inkomen en liep ik niet lekker. Het 2e rondje ging al weer een stuk beter en begon ik in te lopen op de dame voor mij maar lukte het me niet om haar in te halen helaas. Uiteindelijk ben ik na 1 uur en 9 minuten binnen gekomen op een 32e plek . Zelf ben ik heel tevreden met dit resultaat ondanks dat niet alles goed ging. Ik heb heel veel kunnen leren van deze race en heb ervaring opgedaan, tenslotte was dit nog maar mijn 4e triathlon. Ik vond het echt een supergave wedstrijd en kijk nu al uit naar de volgende!