2018
ETU Cup Wuustwezel (BE)

2017
Op naar 2018
Eindelijk weer lekker kunnen hardlopen
Afsluiting openwaterseizoen

NK junioren Veenendaal
ETU JC Holten
ETU JC Burgas
Update en begin van mijn seizoen
Run2Day

2015
Sportjaaroverzicht 2015
Isaac en Sjefke Janssen Bikes
ETU Catania
Verhuizen, Het rondje eilanden en ETU JC Tiszaujvaros
ETU Burgas en overwinning Stiens
ETU Wenen en nog veel meer
ETU JC Melilla

ETU Vierzon
NK Survival Wesepe

ETU JC Quarteira

Woensdag 18 maart vertrok ik samen met mijn ouders  en andere atleten naar Quarteira voor de eerste wedstrijd van het seizoen. In de wintermaanden had ik lekker getraind en ik was er helemaal klaar voor.

Vrijdag was de parcours-verkenning.  Onder begeleiding van de Portugese politie konden we eerst  het fietsparcours verkennen. In het fietsparcours zaten veel 180 graden bochten en een klein klimmetje.

Het zwemmen was in de Atlantische oceaan. Deze was vrij rustig met af en toe een wat hogere golf. Na 750 meter gezwommen te hebben gingen we nog even een aantal keren de start oefenen. Deze is op het strand toch altijd anders.

Zaterdag heb ik bij de mannenrace gekeken om de Nederlandse mannen aan te moedigen en zondag was het dan eindelijk zo ver. Om half 6 ging mijn wekker om eerst een kwartiertje te lopen en rustig goed wakker te worden. Daarna heb ik ontbeten en heb ik mijn chip opgehaald en mijn nummers gekregen. Om kwart voor 8 konden we in de wisselzone en daarna ben ik gaan inzwemmen. De golfen waren nu wel iets hoger en af en toe werd ik met het eruit gaan overspoelt.

Om half 9 was de line-up. Ik wou helemaal rechts gaan staan maar het was niet duidelijk hoever ik naar rechts kon en dus kwam ik uiteindelijk in het midden te staan. Om kwart voor 9 ging het startschot en het was een chaotische start. Op zich was ik goed weg maar na een paar stappen in het water viel ik waardoor ik in het gedrang terecht kwam en ik constant onderwater terecht kwam. Hier heb ik veel water binnen gekregen en raakte ik gedesoriënteerd.  Bij de eerste boei was ik al iets naar voren gezwommen, maar op het stuk daarna dreef ik een klein stukje af naar links. Hierdoor lag ik helemaal achteraan. Gelukkig kon ik snel weer terugzwemmen naar de groep en bij de volgende boei lag ik weer een stukje verder naar voren. Op het laatste stuk heb ik nog hard door gezwommen en uiteindelijk kwam ik als 30e uit het water.

Na een goede wissel zat ik net achter een kleine groepje van 5 hier ben ik naartoe gefietst op de klim en heb dat een halve ronde volgehouden. Hierna ben ik van de groep afgereden al weet ik niet hoe dit kwam. Uiteindelijk moest ik alleen verder omdat de groep achter mij veel te ver weg was. In de ronde daarna verloor ik bijna niks en werd het gat niet echt groter. Halverwege de laatste ronde werd ik bijgehaald door een klein groepje achter mij waar ik alsnog het kopwerk moest doen omdat er niet gefietst werd.

Na een matige wissel begon ik aan het lopen maar merkte ik al gelijk dat het niet goed zat. Al dat zoute water begon te branden in mijn buik en ik kon niet meer een goed tempo lopen. Ik had echt het gevoel alsof ik stilstond. Na een halve ronde merkte ik dat ik steeds grotere passen kon zetten en dat ik er weer wat meer tempo kon gaan lopen. Hierna heb ik een kleine inhaalrace gedaan en kwam ik uiteindelijk als 37e over de finish. Direct na de race was ik  heel teleurgesteld over mijn race maar als ik er op terug kijk zit het met mijn zwemmen en fietsen wel goed. Ik haal mijn leerpunten uit deze wedstrijd en kijk uit naar de volgende wedstrijd die op 19 april plaats vind in Mellila (Spanje).